Po „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lutego do lipca br. sięgało 12,31 proc. czytelników, czyli o 0,48 pkt proc. mniej niż rok wcześniej, gdy tytuł był na drugim miejscu. Z pozycji lidera na drugą spadła natomiast „Gazeta Wyborcza” (Agora), której czytelnictwo zmalało z 13,77 proc. do 12 proc.
Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł do góry o 0,22 pkt. proc. i wyniósł 5,51 proc., a dziennik ten awansował z pozycji czwartej.
Wzrosty czytelnictwa w zestawieniu odnotowały tylko dwa tytuły wydawane przez Springera. Chodzi o plasujący się na piątym miejscu „Przegląd Sportowy”, którego wynik poszedł do góry o 0,09 pkt. proc., zaś będący na pozycji dziewiątej katowicki „Sport” zyskał 0,06 pkt proc.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 na losowej próbie 24 492 przypadków i w okresie od lutego do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.












